lördag 21 september 2013

Ett tag sedan

Ser att jag inte varit inne här och skrivit på ett tag. Det finns ju andra kanaler....



Knäet är opererat. Det blev en ½ protes, insidan. Det har gått rätt bra i det stora. Blir svullet av ansträngning och gör ont, men det är inget bestående. Bättre än det var innan, vilket ju var huvudsaken. Ingen nattlig värk t ex. Trappor är fortfarande svårt, särskilt nerför.

Man undrar ju över rutinerna på sjukhuset. Jag skulle vara på plats, Descutanduschad och klar kl 7 på avdelningen. Detta gjorde att jag stannade över natten på patienthotellet för att slippa åka hemifrån i ottan. Hämtades i operationskläder av en vaktmästare, som körde mig genom hela sjukhuset i rullstol. Man bygger om på Danderyd, så det var dammigt och dant. Väl på avdelningen fick jag sedan ligga i min säng och vänta, vänta. Bortåt 1 hämtades jag ner - i samma kläder och duschning - till operation. Där fick jag också ligga en timme eller så innan det var dags. Jag funderar: hur mycket av den bakteriedödande effekten var kvar? Man hör ju så mycket om smitta av olika slag.... Nåja, det gick bra. Bara en penicillinkur i samband med att agrafferna togs bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar