onsdag 21 november 2012

Knädoktor igen

Fick en återbesökstid sist jag var hos doktorn. Det har gått nästan 3 veckor sedan sist. Trodde detta besök skulle föra mig närmare en operation, men jag uppfattade det efteråt mer som ett försök att känna av hur pass bestämd jag var.... Det tycker jag, att jag förmedlat. Jag vill göra ett försök, att bli bättre i knäet!

Nåja, nu är det i alla fall på rull. Han skulle beställa tid redan efter första besöket. Trodde då "inom 3 månader". Få se när dessa 3 månader räknas från. Ska göra en resa i början av februari och då vill jag inte vara nyopererad! Det tar även ca 2 veckor, att få ner PK-värdena, så att jag inte blöder för mycket. Får väl kontakta operationsplaneringen och fråga i nästa vecka.

Nu gäller det att ta extra tag med träningen, så att rehaben ska gå snabbare. Det är ju bra, att ha muskelstyrka i benen. Hyffsat redan nu med träning, men det går säkert att göra mer. Några kilo bort skadar inte heller.


På bilden, dottern (självporträtt) och hennes 3 bullterriers. Alla vill vara så nära matte som möjligt! Närhet är viktigt. En må-bra-faktor som inte går av för hackor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar