fredag 2 november 2012

Knäprotes på gång

Var på Danderyd i morse för en "genomlysning under provokation" av mitt vänsterknä. Det är det jag har mest besvär av fn. Ortopeden var ju litet tveksam till operation för någon vecka sedan p g a min propprisk eftersom jag har en koagulationsrubbning i blodet. Nu konstaterades, att det troligen räcker med en halvprotes. Det innebär kortare och lindringare operation med kortare rehabilitering. Nu är jag uppsatt för operation inom 3 månader. Jag hoppas att det blir snabbare än så, eftersom jag har det jobbigt med knäet f n.


Jag är nöjd med att oprationen blir av nu. Det är ju nu jag behöver mitt knä, mer än när jag blir 80. Tror också att jag klarar rehaben bättre nu och att resultatet därför blir bättre. Man tappar ju styrka och muskler snabbt, när benet inte kan användas fullt ut.

Mitt mål är framför allt smärtfrihet och att jag ska kunna gå i terräng. Skulle vilja till fjällen för att spana in litet fjällfåglar! Fick ju lov att ställa in en sådan resa med Rapphönorna i somras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar