måndag 22 februari 2010

Pelargonplantor


Här är en lista på de pellis-plantor/sticklingar jag köpt så här långt. Jag önskar att jag klarar dem, så att jag får dem att växa och frodas. En och annan blomma hoppas jag ju natruligtvis också på! De tre första inköpen var för ca 3 veckor sedan och de 9 andra var för en dryg vecka sedan. Det är de, som finns i kartongen på vilden. Kändes, som om jag hade köpt en kanin i lådan, när den var inpackad med papper ovanpå.







  • A Happy Thought, röda enkla blommor med gyllene fjärilsmönster på blade


  • Bootham's Surprise, månskensgul


  • Dunsbury, vita med röda prickar, stjärn, tandade bladkanter


  • Garnet Rosebud, miniatyr, mörkt sammetsröda blommor av rosenknoppst


  • Langelandsrosen,yp mörkt plommonlila med ljusare undersida, rosenknopp


  • Mallorca, flera rosa nyanser, flikiga kronblad


  • Mr. Wren, orangeröda blommor med vita kanter


  • Snowbright, stjärnminiatyr, vita flikiga blommor med rosa stänk


  • Swedish Angel, änglapelargon, purpurröda blommor med vit mitt och kant


  • P. cordifolium, vild, hjärtformade blad, rosa-lila blommor


  • P. cotyledonis, vild, hjärtformade, läderaktiga blad med synliga nerver, små vita blommor


  • P. sidoides, vild, små, grå, runda blad, mörkvioletta blommor på långa stänglar


Önskar dem alla lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar